Yg follow t....

Jumaat, Disember 03, 2010

Xperimen lagi ... Talam Laman Sari


Salam,

Tetiba lak terasa rajin nak wat xperimen. Ade sejenis talam yang menarik perhatian saya kerana ade setengah resipinya menggunakan air mawar. Pelik gak? Puas saya tanya orang tentang air mawar ni? Boleh ke air mawar digunakan dalam resipi ni? Saya pelik gak. Saya pesan kat hubby suruh dia tanyakan kat kedai tempat dia bekerja ade jual air mawar x? Nasib menyebelahi saya kerana air mawar memang ade dijual dikedai tersebut. Tp... selamat ke kalau bubuh air mawar ni? Jengjengjeng...... Cmno ni? Ada gak resipi yang menggunakan esen ros, rasanya yang ni selamat kan? 
Semasa saya nak memulakan mama ni asyik tertanya2 pe jenis talam yang ingin saya buat hari ni! Pelik sebab guna air mawar tp sbenarnya saya pun bimbang gak guna air mawar ni so saya dah beli pun esen ros. Talam ni bernama Talam Laman Sari. Cm best je, ni yang saya xcited sangat?! Tp bila bagitau hubby yang Talam Laman Sari ni dah siap hubby pun takut nak makan. Xmati la, saya dah rasa dulu. Cuma bau air mawar@ esen ros je. Talam Laman Sari ni merupakan salah satu koleksi terbaru saya untuk pilihan pelanggan.
Selain Talam Laman Sari, saya buatkan juga untuk jiran yang jauh nun di Banting Talam Cendol. Kan dia ade wat permintaan sebelum ni tp xdapat so saya xnk la mungkir janji saya buatkan sekali Talam Cendol kerana barang pun ade. Ni dah tahap rajin nak halang pun xleh. So, semoga jiran saya yang dah merantau ke Bantiing hepi!

Sekian.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan