Yg follow t....

Khamis, Disember 02, 2010

Kisah ... Serimuka Delima Marble & Tokyo Jagung hahaha.....

Salam,

Dah lama sangat x buat kuih serimuka, pulut yang beli kat Thailand x berusik lagi ni. Tetiba lak teringin nak buat kuih ni. Wat masa ni lum ade tempahan lagi. Ade la masanya nak wat xperimen hahaha...  Sebelum bermula saya nak minta maaf sangat2, sebenarnya bukan saya kedekut nk ambik gambar kuih dari pelbagai posisi saya memang ambik dlm kamera saya ni lebih banyak gambar kuih dari gambar sendiri cuma saya geram sgt time nak upload memang susah. Ambik masa kadang2 behari2 saya cuba upload haram gambar nk masuk. Ni kira nasib baik je!!
Sebenarnya jiran saya yang sudah berpindah ke Banting de minta saya buatkan Talam Cendol untuk nya tapi saya xdapat cari cendol lagipun tauke cendol (kawan gak) xde masa saya g kedai dia. Lain kali je la saya buat bila saya dah dapat beli cendol. So saya tetap dengan pendirian saya nak buat kuih Serimuka tapi camne ye? Saya nak buat serimuka yang orang x pernah buat lagi.So saya pun belek kitab (buku resipi) hahaha.... dah jumpa saya buat  Serimuka Delima namun atasnya saya tukarkan pada Marble. Jenuh gak saya fikirkan camne nk buat marble setelah di " + - x / " dapat la jawapannya. Sebenarnya resipi asal ialah Talam Delima Marble dah name pun nak buat xperimen kan kita wat la maka jadi la Serimuka Delima Marble .Kata orang, "kita yang buat kita la kena pandai, hehehe... " Jadi gak cuma mama bagitau pulutnya kurang lemak. Xpe janji xde la sape yang makan ni mati ye!
Pas siap serimuka try lak wat talam tokyo tapi kali ni lain kit. Ni tok hubby, dia memang suka talam tokyo ni. Kl ade tempahan talam tokyo dia dah siap pesan, " kl buat kuih buat la lebih kit ade orang (hubby) nak". Special tok hubby Talam Tokyo Jagung. Lagipun stok jagung banyak x berusik gak. Same je dengan Talam Tokyo Pandan  bezanya saya cuma tukarkan su'un dgn jagung  dibahagian bawah manakala atasnya saya letakkan pes jagung. Tapi tok hubby wat loyang kecil je biar hubby kongsi dengan papa.

Dalam rumah ni yang suka makan kuih hanya hubby dan papa je. Gerenti habis la, xkan tinggal sisa yang ade loyang je. Sebelum ni wat bingka roti( mama yang ajar) dah le hangit hehehe...  tapi habis gak. Kang nak test balik wat bingka roti lagi coz papa memang suka kuih bingka ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan