Yg follow t....

Isnin, Jun 02, 2014

Bulan baru ... Jun 2014

As'kum ...

Alahai dah lama x posting kat sini. Ty bz sangat ... ada kalanya xcukup rehat. Minta maaf ya ty terlebih aktif kt Fb Page pulak. Bokeh ikuti ty mlalui fb page pd yg ade fb akaun taw.

Jun ... dah setengah tahun kita ditahun baru kn? Pantas masa berlalu. Sedar xsedar tinggal 6bulan he lg nk sampai hujung tahun. Sedar xsedar hujung bulan Jun ni kita dah sambut Ramadhan. Mudah2an dpanjang kn umur kita untuk bersama Ramadhan sekali lg.

Tempahan pembuka bagi bulan Jun ... xbanyak tapi alhamdullilah. Letih tp ty syukur sebab puashati dengan kemajuan yang ty perolehi sekarang. Ok ... tempahan pertama dari Cik Julie untuk dbawa pulang ke kampung halaman kenduri katanya. Tempahannya Roti Jala dan Popia Comei. Ty jual ya. Yang berikut yg terakhir dr cikgu yg dok kat Kuala Perlis. Kawan fb ty ... Cikgu Ida Hasniza tq ya blik bercuti testing kuih ty.

Sekian, wasalam!

Ahad, Mei 04, 2014

Order ... pbuka bulan baru !

As'kum ...

Minta maaf kerana ty tidak menepati janji. Bulan April agak kalut sikit dengan demam yg teruk selama seminggu mkn xlalu minum xboleh huhuhu. Nasib minggu yg ty demam tu tempahan ty dah closed awal2 sebab ty cadang nak g kursus intensif malangnya kursus pun ty x pergi.

Alhamdulilah ... sekarang dh kembali sihat cuma xmaw terlalu agresif sangat kata hubby ty badan dah tua memang cepat megah isyhhh ade ke patut dia ckp ty tua. Xpe ade ubi ade batas.

Alkisah tempahan bulan Mei ...

2 Mei 2014

Tempahan pembuka ty terima dari Kak Hamidah ... sempena hr jumaat yg penuh berkat ni. Kak Hamidah menempah KaripapnPusing Ayam dan Talam Tokyo. Terima kasih ya ... ty jual!

3 Mei 2014

Tempahan dari Aida tuk majlis akikah di Ijok itu yg suaminya bgtaw ty. Pertama kali mnempah dengan ty ... pilihannya Talam Keladi yg yummy dgn rasa keladi, Serimuka Pandan, Koleh Kacang yg kaya dengan taburan keraknya dan Lapis Ubi Pelangi yg enak dan lazat. Terima kasih ya ty jual.

Ade lagi sorang ... Zana yg dok sekampung dengan ty telah menempah Apam Polkadot. Tq Zana sebab yakin dgn airtangan ty.

Pada yg membuat tempahan ty minta maaf kl de kekurangan sesungguhnya ty dah cuba yg terbaik tuk memuaskn hti semua. Sekian.

Ty.

Ahad, April 13, 2014

Hanya 1 talian ... utk semua urusan

As'kum ....

Sedikit pengumuman disini, untuk sebarang pertanyaan atau tempahan anda boleh mendial 0129207980. Anda boleh CALL, SMS, WHATSAPP @ WE CHAT ty. Selain itu, alamat email ty bertukar juga. Anda boleh menghantar email tytria2013@gmail.com untuk urusan tempahan atau pertanyaan.

Sekian, terima kasih.

Jumaat, April 04, 2014

Order 4.4.14

As'kum....

Pagi jumaat ty kuar awal ke tadika, selalunya kul 8pg br gerak kli ni pukul 7.30pg dh buka pintu tadika. Semuanya gara2 order Yatie Chan. Kempunan xdapat makan Talam Keladi Berlauk dgn sos hr ahad lepas so hr khamis dia order tp ty xjumpa keladi postpone hr jumaat. Maka terhasilla talamnya. Tq Yatie harap kempunan dr hari ahad dh hilg hendaknya.

Khamis, April 03, 2014

Updating order ... order pertama di bulan April

As'kum ....

Cam pelik je bunyinya he3 ... ok mulai April 2014 ty akn update order2 yg telah dbuat yg terkini. Maaf dah lma myepi sibuk sangat2 dengan kerja di tadika bagaikn x cukup ruang dalam otak utk berfikir huhuhu.

3 April 2014

Tempahan pertama dbulan April ty terima dari Aziana dok kt Puchong tp ty deliver kt Klna Jaya. Pilihannya CARA MANIS DAN CARA BERLAUK DAGING. Dekat orait la tp hujan2 ty redah jugak. Tq ya utk tempahan hr ni. Ty jualllll !

Ahad, Februari 02, 2014

Antara tempahan 1hb Februari ...

As'kum ....

Dah lama x update, ty bz dengan kerja bz juga dengan tempahan. Time kerja ty xjawab @ xsempat nak reply semua call maupun sms. Ty minta maaf ya, selepas kul 2ptg ty akan reply atau jawab. Kena fokus pada anak murid sebab 3bulan pertama kena pastikan mereka boleh kenal dan tulis a-z. 3bulan berikut dah mula dengan suku kata. Tadika swasta ni kena lbh pantas dr yg lain. Kena betul2 pastikn mereka boleh buat.

Antara tempahan yg ty siapkan utk 1hb Februari .... layan je!

Terima kasih pd yg sudi membuat tempahan.

Isnin, Disember 30, 2013

Fak Thong Sang Ka Ya .... its Thai Dessert

As'kum ...

Entri hari ni ty update tentang Thai Dessert yang enak lemak. Rasanya nak masuk menu tuk tahun depan ada yang berminat x?

Fak Thong Sang Ka Ya atau bila alih ke bahasa Malaysia Kastard Labu biasanya kalau pergi ke negara Thai anda boleh nikmatinya. Ty cuba sebab kebetulan labu kuning ni ada offer djual kat tempat ty. Murah sangat RM0.99/kg tu pasal ty rembat.

Kastardnya menggunakan telur ayam, telur itik, gula dan santan. Enaknya sebab ada telur itik la kan? Mudah sangat buatnya kalau beli di Thailand sepotong 20baht (RM2). So ty try la ... cuma terlebih masa kukus maka labu tu hampir pecah. Pas ni nak buat lagi .. kalau dah cantik nanti ty buka utk tempahan menu baru bawah Thai Dessert ya. Insyaallah akan ada hasil2 lain dari menu Thai almaklum la ty kawen dengan orang Thai Pattani. Lihatla hasilnya ...