Yg follow t....

Jumaat, November 26, 2010

Tempahan lagi ... sebelum ke Thailand

Salam,

Menjelang sambutan raya haji yang lalu ( hahaha... dh lepas baru le nk bercerita ) mane tidaknya notebook je beli baru tp tak boleh nak upload gambar langsung. Dulu laptop lama yang besar giler campak kat anjing pun boleh mati upload gambar xde la pulak masalahnya. Ni baru beli yang comel yang molek tp sakit hati le teramat sangat tak tau mane silapnya. Salah notebook kerana terlalu ringan ke atau salah broadband krn terlalu berat hahahaaa... kang kita siasat le wat masa ni terpaksa la g cc tok upload gambar. Bertambah malang lagi semua gambar kuih dalam pendrive pun telah dicemari virus. Nak menanggis pun ade gak nak menjerit pun ade gak... tp masih boleh bersabar lagi. Terpaksa le saya pinjam gambar yg dulu2.

Berkisah balik tentang tempahan sehari sebelum saya bercuti ke Thailand ( sebenarnya xnk ikut tapi hubby yang ajak ... xleh tolak) Tempahan saya terima sebanyak 3loyang pada awal pagi sabtu iaitu 13hb tok jamuan makan keesokkan harinya. Kata "orang rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari", saya memang xnk tolak rezeki ni selagi saya mampu buat tp bila citer kat hubby bukan main dia pokpek2 macam bertih jagung baru masak hahaha... lantak le dh biasa sudahnya dia sokong gak. Makcik ni memang kenalan mama dan kenalan saya gak pada awalnya dia minta seloyang Talam Tokyo dan 2loyang lagi ape2 talam yang menarik. Hahaha... ni yang buat saya pecah kepala ni. Masa makcik ni col saya kat Kg Baru jalan2 dengan kawan. Nasib barang2 memang saya ade lebih. Tapi pecah gak kepala nak fikirkan pe lagi talam yang special. 

Saya cuma perlu beli santan je. Kawasan rumah mama senang gak nak dapat santan. anytime ade malah kawan saya pun ade yang penjual santan. Nasib baik sebelum saya start makcik ni col semula katanya buatkan aje 3loyang Talam Tokyo. Lega hati saya. Amin. So saya start dari kul 4petang dan siap las kul 9mlm saya hantar terus ke makcik tu. Tapi makcik ni memang best siap tanya saya nape kotak dulu ade stiker kotak sekarang xde? Sebenarnya saya memang nak buat stiker yang baru tok ditampalkan kat kotak ni skrg tengah cari orang yang boleh buat stiker yang menarik dr segi harga. Stiker yang dulu kecik sangat xsesuai dengan saiz kotak yang sedia ade. Kepada Cik Ton thank's a lot kerana sentiasa mempercayai kuih yang saya buat.

Nanti saya akan ceritakan pengalaman saya berada di Padang Bezar, Thailand. Ape yang saya buat dan ape yang saya dapat? Bunyi cam menarik je kan. 

Tunguuuuu....

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan