Yg follow t....

Khamis, November 25, 2010

Tempahan .. sebelum ke Kuala Terengganu

Salam,

Geram tul! Memang geram dan sakit hati sgt2 ni. Sbelum ni memang sakit hati sbb xde laptop ttp skrg dh beli pun yang baru xtau kat mane silap lak xboleh nak upload gambar. Salah siapa ni? Salah laptop baru beli ke atau salah broadband? Geram.... terpaksa la pergi CC tok upload gambar nampaknya.  Dh le pulak tu yg bertambah sakit hatinya msa g CC pun x leh nk upload gmbr. Bukan gmbr je xleh upload pendrive yang penuh dgn khazanah hbis terkena virus kat CC. Yang tertinggal kt laptop ni hanya le gmbr ni. Hebat betul ujian ni. Hbs gmbr2 kursus semua dokumen sya pun ditelan oleh virus tu. Dh le xsempat nk buat salinan.


Pe pun nk bercerita tentang tempahan yang diterima sebelum saya berangkat ke Terengganu pada awal bulan ni. Alhamdullilah, awal bulan ni agak murah rezeki saya. Dua tempahan yang diterima untuk Sabtu (6 Nov) dan Ahad (7 Nov) . Tempahan pertama adalah dr x-boss saya sempena harijadi anaknya, Talam Tokyo, Koleh Kacang dan Karipap. Hahahaa... ini lah kali pertama saya terima tempahan Karipap dan memang x pernah saya buat sebelum ni. Nasib mama ade yg jadi sifu saya. Lagipun mama pernah berniaga kuih sewaktu saya kecil dulu so kata orang "mane x tumpah kuah kalau x ke nasi". Sebelum ni, saya dah test wat karipap tapi dapat komplain yg kaw-kaw dari hubby. Saya anggap komplain dari hubby adalah pendapat yang sebenar. Lagipun bab makan dan testing ni memang hubby pakar dah kerjanya pun tukang masak.


Tempahan yang berikutnya dari kenalan mama, Talam Tokyo dan Koleh Kacang. Memang talam ni menjadi permintaan mereka kerana pada mereka Talam Tokyo agak unik dan berbeza dari talam yang sedia ade.  Lupalak tempahan dari Ketua Pusat AIM , Kak Zah nk saya buatkan Lapis Ubi Kayu dalam saiz kecil.

Saya siapkan dulu permintaan pertama iaitu Karipap sebanyak 50biji inti kentang dan juga Talam Tokyo diikuti Koleh Kacang permintaan Puan Mahuran. Inti karipap mama dah prepare untuk saya so saya cuma menyediakan kulit sahaja. Lagipun mama dah demo pada saya sebelum ni. Sambil2 itu saya sediakan bahan-bahan untuk buat talam. Bermula pada 9malam semua kerja saya berakhir pada 3pagi. Biasa la, bukan senang nak senang kan? Besok sebelum pukul 10 mama dah siap goreng karipap manakala saya bersiap sedia untuk membuat penghantaran. Nak jadikan cerita.... hahaha kereta kami meragam pulak nasib ade motor dan terpaksa la suruh hubby tolong hantar kat Bukit Jalil. Bebel2 gak hubby ni tapi tetap sudi membantu. Thank's hubby.

 Malam saya sambung kerja saya yang terakhir sebelum berangkat ke Terengganu besok pagi. Beg pun saya x sempat kemas lagi namun semua nya berjalan lancar. Saya mulakan tugas memasak seawal jam  8mlm dan semuanya berakhir pada jam 1.30pg. Sejukkan betul2 kuih besok seawal 7pg saya dh bangun tok potong kuih dan tugas penghantaran saya serahkan pada mama kerana pukul 8pg saya dah kuar sebab bas ke Terengganu pukul 10.30pg.

Alhamdullilah, saya bersyukur dengan ade nya tempahan walaupun saya terimanya pada saat akhir saya tetap akan berusaha untuk memenuhi permintaan pelanggan saya. Pada Puan Mahuran, Che Ton dan Kak Zah terima kasih kerana sudi membuat tempahan dengan saya dan diharap  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan