Yg follow t....

Jumaat, Oktober 29, 2010

Testing ... Bingka Ubi Kayu

Salam blogger,

Beberapa hari yang lalu oleh kerana tension sangat xde pe nak buat tempahan pun xde oleh kerana ade bahan yang tersimpan didalam peti beku so teringin lak nak testing buat kuih bingka. Kuih ni favourite hubby dan papa , kesian lak kat mereka dah lame x makan kuih. So saya pun try wat tok tambah koleksi yang ade. Sbenarnya masa mama baru kawen dgn papa memang mama rajin buat kuih2 ni, memandangkan sekarang mama pun dah tua dan sibuk melayan cucu mama xde masa nak buat kuih ni so aku yang ambik alih tempat mama le skrg ni.

Ni percubaan pertama aku, mudah je buat tap ade yang aku kena ejas kemudian boleh la aku promote tok sesiapa yang berminat untuk membuat tempahan. Memang senang je buat kuih melayu ni. Cuma kena tau basic kemudian pandaila ejas.

Siap sebelah malam, yang tau hubby je memang dia x sabar nak test kuih ni. Lagipun pe je kuih yang saya buat memang hubby yang jd org kuat bg komen. Sebelah paginya saya ingtkan dah habis rupanya masih banyak lagi papa belum makan lagi. Sebelah petang bila papa dah blik memang papa mengadap je kuih ni sampai tinggal loyang hahahaaaaa.

Papa suruh aku buat lagi tapi dia suruh wat biar keraknya tebal aik!!! pandailak papa komen. Biasanya bila ditanya jawapan papa sedap je .



Tiada ulasan:

Catat Ulasan