Yg follow t....

Isnin, Jun 17, 2013

Alpha Lipid LIFE LINE ... saya sudah, anda bila lagi?

Assalammualaikum ... 


Hari ni nak story sikit hal lain bukan sal kuih bukan sal tempahan. Tapi pasal ALPHA LIPID LIFE LINE produk kesihatan untuk semua. Macam mana ty terpanggil untuk berkongsi kelebihan dan kebaikan Alpha Lipid Life Line ni kerana papa. 

Sebelum ni sibuk Kak Ha promosi kat ty tentang kebaikan Alpha Lipid Life Line ni bukan hanya untuk mereka yang berpenyakit tapi kak Ha kata untuk yang xsakit pun boleh. Kisahnya bermula gini papa ty mengidap kencing manis. Agak tinggi juga bacaan nya. Suatu ketika nak dijadikan citer dalam cuaca yang sejuk oleh kerana mereka yang mengidap diabetes ni sejuk melampau sampai papa ambil batu tungku lalu bertungku walhal orang yang mengidap diabetes ni xdigalakkan bertungku, berurut @ pijak sebab saraf2nya dah rosak. Keesokkan hari pula di kaki papa naik gelembung2 seperti cecair. Dikedua2 belah kaki papa lalu papa ke klinik untuk cuci(dressing) sebelah malam papa demam. Demam itu semakin panas pada keesokkan harinya. Bila suruh papa g klinik papa xberdaya nak bangun ... kaki papa yang pecah tu dh mengeluarkan air busuk sangat. Doktor TTDI ty panggil datang ke rumah utk melihat keadaan papa dan doktor tersebut menyarankan supaya papa dibawa ke hospital kerana demam papa disebabkan jangkitan kuman pada kaki. So bergegas la kami bawa papa ke hospital Sungai Buloh dalam keadaan papa yang tidak sedarkan diri itu.

Setelah 1tin mengambil ALPHA LIPID LIFE LINE ... luka dah kering! 
Maaf luka baru ty xterfikir nak ambik gambar tapi memang menakutkan.

Seminggu papa di hospital kemudian papa dibenarkan pulang namun luka dikaki papa menjadi teruk. Doktor dah bekalkan papa dengan sejenis ubat biru lupa pulak namanya dan papa perlu merendamkan kakinya selama 10minit. Tapi papa bersungut xmau rendam kaki dengan ubat itu kerana terasa seperti isinya dibakar dan kulitnya tegang. Seminggu berikutnya papa dikehendaki datang semula ke Klinik Dematologi tang ni memang begang sangat2. Mane tidaknya waktu menunggu dah la 2jam jumpa pulak doktor perempuan tu namanya Doktor Iza ya ampun berlagaknya dah la papa sakit dengar dia punye bebelan lagi sakit kn ty yang xsakit pun mmang sakit hati mendengar bebelan doktor muda ni. Den trasfer papa ke bahagian Otopedik pulak dah tunggu berjam2 muka doktor pakar pun xsampai. Ty kesian tengok papa dalam keadaan sakit diarah2 pulak papa siap cakap jangan bawa dia ke hospital melainkan mati je. Fuhhh ! 

* Luka papa sudah nampak perubahan, isi baru mula tumbuh. Sukar untuk orang yang mengidap diabetes sembuh sekiranya de luka namun alhamdullilah usaha ini diberkati juga. Kuping luka tu pun dh mula nak terkopek namun de isi baru so lega sikit la. 

Kerana nak kan papa baik ... ty pujuk papa untuk cuba Alpha Lipid Life Line ni ...ty beli harga setin RM160 masa tu ty masih dihospital. Ty rujuk pada kak Hasira .. den ty cuba yakin kan diri untuk yakin kan papa supaya cuba susu ni. Papa kata nape ty bazirkan duit beli susu mahal ... duit yg ty keluar tu xmampu nk dbandingkan dengan jasa papa besarkn ty. Masuk kali ni sudah 2tin papa minum ... alhamdullilah luka semakin sembuh. Terima kasih pada rakan FB ty Lynn's Happy Oven kerana berkongsi pengalaman berharga tentang kelebihan Alpha Lipid Life Line ni.


Alpha Lipid Life Line ni bukan sahaja tuk mereka yang mengidap diabetes tapi banyak kelebihannya. Ty pun baru terbuka hati nak mencuba setelah melihat keberkesanan nya pada papa. Ty cuba untuk kesuburan. Insyaallah kalau allah nak izinkan. Ty amalkan sebagai sarapan pagi mmm ... memang de bau susu lembu tapi bila minum ty xbayangkan itu ty bayangkan aiskrim vanila yang cair ki3. Ty ni xsuka susu lembu busuk buruk teruk ( macam Armand selalu kata)



Jom cuba tuk kesihatan, bacalah...minumlah dan lihat hasilnya!!! 
Saya SUDAH ... ANDA BILA LAGI?

Kandungan yang boleh anda perolehi didalam
Alpha Lipid LifeLine

Kandungan Vitamins
Vitamin A-Untuk kesihatan mata.
Vitamin B12-Menambah darah, sesuai untuk perempuan mengandung.
Vitamin B6-Untuk urat saraf, kebas kaki tangan.
Vitamin B1-Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin B2-Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin B3-Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin C-Untuk kesihatan kulit, sesuai untuk mereka yang punyai masalah kulit.
Vitamin D-Penyerapan calcium lebih banyak, tanpa Vitamin D calcium yang dimakan akan keluar sebagai najis.
Vitamin E-Antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut.
Kandungan Minerals
Folic Acid-Pembentukan darah (merah) baru.
Magnesium-Membantu fungsi saraf dan merehatkan otot, termasuk mengatur degupan jantung agar tetap normal. Dapat kurangkan tekanan.
Iron-Berperanan penting dalam fungsi normal imuniti. Kekurangan iron akan menyebabkan badan kita mudah mendapat jangkitan.
Sodium-Membantu menormalkan tekanan darah dan fungsi normal otot dan urat saraf.
Kalsium-Kurangkan osteoporosis (Tulang kurang padat) yang bermula pada umur 35 tahun. Termasuk perempuan yang putus haid "monopous" akan mengalami osteoporosis. Dapat kurangkan tekanan.
Potassium-Berfungsi bersama sodium, meningkatkan pertumbuhan sel dan otot.
Kandungan Total Immunoglobulin
IgA-Juga dikenali sebagai mukos antibodi, mencegah serangan kuman bakteria daripada melekat pada dinding organ. Juga membantu menghasilkan protein yang mencukupi untuk badan manusia.
IgM-Antibodi ini dihasilkan oleh sel-B & dijumpai pada tulang, usus makan, paru-paru & kelenjar limpa. Ianya dapat mengaktifkan penghasilan sel darah merah, membekalkan oksigen serta mempercepatkan proses meneutralisasi sebarang racun kuman bakteria yang dijumpai dalam badan manusia.
IgE-Fungsi sebagai bahan peroksida, melindungi sel-sel membran, menghalang sebarang tumbesaran sel penyakit, menguatkan tulang, sistem saraf & bahagian otak manusia.
IgG-Merupakan komposisi tertinggi dalam antibodi, mengaktifkan sel darah putih untuk menentang serangan kuman bakteria, terutama E-coli, kuman bakteria yang kerap dijumpai dalam usus pesakit.
IgD-Membekalkan haba, membantu penyerapan kalsium & pengagihan kalsium pada tulang. IgFI & IgFII-IgF merangsang pertumbuhan kulit baru. Mengekalkan ketegangan kulit dan melawan fungus, bacteria, virus dan pathogen.
Kandungan Tambahan

Complex Lipid (Dipatent - Unik)
Mengikut kajian tanpa Complex Lipid, penyerapan kolostrum yang diambil hanya sebanyak 20% sahaja, manakala 80% lagi akan dikeluarkan. Dengannya 80% akan diserap dan hanya 20% akan dikumuhkan.
Probiotix
Khasiat probiotix adalah seperti yang terdapat di dalam Yakult.
Prebiotix
Pemangkin kepada probiotix.
Sekiranya anda masih ragu.
Fakta ini mungkin dapat membantu


Alpha Lipid LifeLine dihasilkan di New Zealand dan dibungkus terus di New Zealand.

Produk Alpha Lipid LifeLine telah mendapat pengikhtirafan dari Kerajaan New Zealand sehingga dikurniakan 'lambang daun' (Sebilangan kecil sahaja produk yang mendapat pengikhtirafan ini) dengan bangganya dipaparkan ditin-tin produk Alpha Lipid.
Kolostrum yang terdapat didalam Alpha Lipid LifeLine adalah gred 10 (Terbaik didunia).
Mengandungi 41% IgG berbanding produk lain yang hanya mengandungi 10% - 12% IgG sahaja.
Di Taiwan Alpha Lipid telah menjadi minuman sarapan pagi.
Diikhtirafkan HALAL oleh N.Z. Islamic Processed Food Management

Call / sms tuk sebarang bertanyaan @ tempahan 
TY - 012 9037950
Satu rumah ... satu Alpha Lipid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan