Yg follow t....

Rabu, Ogos 10, 2011

Semalam talam hari ni pun talam ....

Assalamuaalaikum,


Selamat petang semua, cuaca hari ni pagi tadi panas tengahari dah mendung kat PJ baru pas hujan je. Hujan rahmat kan? Sejuk juga bestnya kalau dapat tido ni sejuk mandi hujan tadi tangan ty ni terasa bengkaknya. Almaklumla ... ty ni alergik dengan hujan @ cuaca sejuk kang mula la bengkak sana bengkak sini gatal sana sini. Ty baru je balik merempit ... ehhhh bukan la ty baru je balik hantar tempahan Sifu Lina Mohit kat Gombak. Tepat masanya ty sampai puan yang membuat tempahan pun sampai hahahaha ... selamat! Tempahannya adalah 3loyang Talam Tokyo.


Sifu Lina Mohit pun buat tempahan peribadi gak. Katanya teringin nak makan BINGKA ARBIANCA. Ye la Sifu sibuk dengan tempahan biskut raya mane sempat nak buat kuih ye x?  Untuk pengetahuan semua, BINGKA ARBIANCA adalah menu baru ty. Memang sedap masa memasak bau wangi kuar satu rumah hahaha ... tercabar keimanan dibulan posa ni. Lain sikit bila sebut namanya cam unik kan padahal bahan2 utama adalah bahan tempatan hehehehe ....


Terbahagi kepada 2bahagian iaitu bawah n bahagian topping. Bahagian bawahnya de parutan cheddar cheese tau tu la rasanya sedikit masin. Topping pulak yang korang nampak belang2 tu bukan corak ye tapi isi kelapa muda. Sebab tu ty cakap BINGKA ARBIANCA ni unik n sedap.



Inilah rupanya BINGKA ARBIANCA setelah dibedah hehehehe ... yang oren2 tu la cheddar cheese ye. Korang boleh lihat sendiri 2bahagian yang berbeza kan. Yang pasti memang sedap giler. Berminat nak cuba!? Harga tuk loyang kecik (7inci) hanya RM25 dan tuk loyang besar (10inci) RM50.


Semalam, ty terima tempahan dari Kak Zulita Basir. Ni pun tauke biskut raya. Xsempat nak buat juadah so tempah aje. Xsilap ty kak Ita cakap nak sedekah ke masjid tuk moreh pas terawih ni. Tempahan dari kak Ita adalah TALAM KELADI n SERIMUKA PANDAN. Untuk Sifu Lina n Kak Ita thanks kerana sudi tempah dengan ty ye. Pas ni tempah la lagi tau!

Sekian, wasallamualaikum.

3 ulasan:

  1. kak ida - kelana jaya11 Ogos 2011 10:32 PG

    bestnya tengok talam. x merasa talam free tati aritu janji nk bg b4 ramadhan..huhuhu

    BalasPadam
  2. kak ida - kelana jaya11 Ogos 2011 10:34 PG

    bestnya nmpak talam, x merasa talam free dari tati, aritu janji nk bagi b4 ramadhan..huhuhu

    BalasPadam
  3. Kak Ida , hehehehe ... insyaallah t buatkn nanti minggu ni bz sikit. minggu depan t free t contact kak ye.

    BalasPadam