Yg follow t....

Selasa, Februari 15, 2011

Tempahan diterima lagi dari Geng Khurafat hahaha



Salam Maulidur Rasul,

Kalau orang lain sibuk buat persiapan untuk sambutan Maulidur Rasul sempena memperingati kelahiran Nabi Muhammad S.A.W nabi junjungan umat islam, t lak sibuk kat dapur memenuhi tempahan dari seorang kawan sekolah t. Xsilap t, tempahan ini utk dijamu sempena Majlis Cukur Jambul anak sedaranya hari ni. Kawan t menempah 200biji Apam Polkadot dan Seloyang Lapis Ubi Kayu disertakan sekali Popia dan Karipap Frozen yg ni katanya untuk bekalan sempena cuti2 satu famili hujung minggu ni. 


Kali ni t mula awal, 8mlm t prepare semuanya nnt t cuma perlu masak je. Kali ni t bermain dengan warna coz bila t tanya kawan ni dia nak kaler yang campur2 supaya menarik sikit.


T buat lebih adunan ni takut la kang de yang rosak pulak. Mula2 de gak yang membantu tetapi apabila budak notti dh start masuk dapur terpaksa la mummy nya bawa lari naik ke dalam bilik tidor kan Harziq.


Xpe la, buat plan2 janji siap. Bila dah siap semua apam polkadot t sambung kerja dengan buat Lapis Ubi Kayu lak. Ni memang menjadi pilihan customer t dalam Lapis Area memang top n hot la. Start kul 3.30 pg habis kul kat2 5pg mata t pun xleh buka sebenarnya so t ingat nk rehat la. Rehat kejap le! Kang subuh t nak bangun balik ade kerja yang belum selesai.


Tepat kul 6 t bangun nak sembahyang subuh la n nk sambung buat kerja lagi. Mama dah bangun tuk buat kerja dia iaitu Karipap. T terpaksa suh mama yang buat coz tang kelim t memang "fail". Terkejut t tengok mama buat kerja ade yang besar de yang kecik ni la gara2 penyelia xmengawasi. Xpe la janji sedap t gelarkan Karipap ni dengan nama Karipap Cik ZA hahahaaaa.... 


T sambung kerja buat Popia mini untuk frozen. Nasib xbanyak senang gak kerja t lagipun intinya mama dah masakan. Inti ni jenis spicy memang pedas la tapi sedap jenis sayuran. 


  

Semuanya dah siap. Popia n Karipap pun t dah pack begitu juga dengan apam Polkadot xlupa Lapis Ubi Kayu sekarang ni t tunggu masa tuk tempahan diserahkan kepada kawan t. Sebelum ni katanya nak datang kul 10pg tapi sebenarnya kul 11pagi baru la dia datang. Thanks fren, harap2 berpuashati la! Kang pe2 bagitau k. 

Sekian, wasalam!

1 ulasan:

  1. beb, thanks sempurnakan majlis aku.... seronok aku tgk bebudak dok pilih kaler nk mkan pokadot ko.... ade yg sanggup nangis x dpt kaler yg diorang nk.. aduii... poning aku... mak aku ckap pokadot tu mmg khas tuk bebudak jer... tp aku tgk mak budak pun sama sebat!! hahaha..... utk kali yg ke-2 ni gak aku still x sempat nk jamah lapis ubi kayu ko.... aku ingat dpt ar sipi2.... huh, habuk pun elek.... xperlah, xder rezki aku.... janji jemputan aku suma dpat makan... x ler mak aku malu... anyway... thanks geng.....

    BalasPadam